Handelsbetingelser
GENERELT
Disse betingelser gælder for alle køb på hjemmesiden www.cozzies.dk, der ejes af Cozzies I/S ("Cozzies"), CVR. 43 53 47 69, Wilkensvej 23 st.tv, 2000 Frederiksberg. Ved afgivelse af din ordre accepterer du de til enhver tid gældende handelsbetingelser. Cozzies anbefaler derfor, at du læser handelsbetingelserne grundigt igennem.
Cozzies kan til enhver tid ændre betingelserne med virkning for fremtidige køb.
BETALING OG PRISER
Alle priser på www.cozzies.dk opgives i danske kroner (DKK) inklusive moms. Inden du godkender din ordre, fremgår den endelige pris for ordren inkl. forsendelsesomkostninger.
Betaling kan kun ske via den sikrede betalingsformular på hjemmesiden. Cozzies modtager betaling med: Visa Dankort, Visa Electron, Mastercard og MobilePay. Beløbet trækkes først, når varen er afsendt. Kvittering for køb modtages via e-mail.
Din betaling behandles betryggende, og Cozzies krypterer dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer). Det er således kun PensoPay, der får adgang til dine betalingsoplysninger.
Under tilbudsperioder, hvor priser er sat ned, så kan yderligere rabatkoder ikke benyttes. Mængderabat gælder stadig på nedsatte varer.
LEVERING
Cozzies udbyder typisk levering via forskellige samarbejdspartnere, pt. kun DAO. Levering kan ske til Danmark og finder sted til den adresse, du har oplyst ved afgivelse af din ordre. Hvis du ikke er hjemme ved levering, vil pakken blive leveret i postkassen eller en pakkeshop nær dig.
Forsendelsesomkostningerne afhænger af den valgte forsendelsesmetode og fremgår i forbindelse med din ordre.
Alle ordrer afsendes inden for 2-4 hverdage, og er ordren ikke modtaget indenfor 6-8 hverdage, skal kundeservice kontaktes på info@cozzies.dk. Sagen undersøges da i vores ordresystem og om nødvendigt hos DAO.
Cozzies er ikke ansvarlig for forsinkelse fra forsendelsesfirmaet.
REKLAMATION
Købelovens mangelsregler, herunder reglerne om reklamation, finder anvendelse på køb af varer.
Det vil sige, at du har 24 måneders reklamationsret fra leveringstidspunktet, hvis den købte vare har en mangel, f.eks. en fabrikations- eller materialefejl. Du skal reklamere inden for rimelig tid efter, at du har opdaget manglen. En reklamation inden for to måneder efter, at du har opdaget manglen, vil altid anses for at være rettidig.
Når du reklamerer, bedes du skrive til Cozzies og oplyse så detaljeret som muligt, hvad problemet er.
Ombytning vil være en mulighed. Tilbagebetaling af købsbeløbet er derimod kun en mulighed, (i) hvis der er tale om en væsentlig mangel, eller (ii) hvis ombytning ikke er muligt eller vil medføre uforholdsmæssige store omkostninger for Cozzies.
Er reklamationen berettiget, refunderer Cozzies de rimelige forsendelsesomkostninger, der har været forbundet med at sende varen retur. Hvis din reklamation ikke er berettiget, skal du selv afholde forsendelsesomkostninger, herunder Cozzies omkostninger til returnering efter undersøgelse af varen.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage. Du har selv ansvaret for varen indtil Cozzies modtagelse. Gem derfor postkvitteringen inkl. oplysninger om fragtomkostninger samt evt. track & trace nummer.
FORTRYDELSESRET
For at udøve din fortrydelsesret skal du give os en utvetydig meddelelse om, at du ønsker at fortryde købet, f.eks. ved at sende en e-mail til info@cozzies.dk. Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen nederst i disse betingelser, men dette er ikke obligatorisk.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender meddelelsen om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fristen er udløbet.
Udnyttelse af fortrydelsesretten inden for de første 14 dage efter levering
Ifølge forbrugeraftaleloven har du altid 14 dages fortrydelsesret gældende fra den dag varen modtages.
Fortrydes købet, skal Cozzies underrettes senest 14 dage efter den dag, du modtog varen. Udløber fortrydelsesfristen på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag anses fortrydelsesfristen for udløbet den følgende hverdag.
RETURNERING OG REFUNDERING
Når du har meddelt Cozzies via e-mail, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret, vil du modtage en returlabel.
Varen returneres herefter via DAO i din nærmeste pakkeshop til Cozzies lager. Varen skal returneres senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret Cozzies om, at du vil fortryde dit køb. Fristen anses for overholdt, hvis varen er afsendt inden 14 dage efter meddelelse til Cozzies.
Det er vigtigt, at dit navn og adresse vedlægges, så Cozzies har mulighed for at finde ordren i kunderegistret. Returneringen bedes desuden mærket ”returnering”.
Det er vigtigt, at du pakker varen forsvarligt ind ved returnering, da du bærer risikoen for varen, indtil Cozzies modtager varen. Emballage og produktskilte bedes vedlagt. Cozzies opfordrer dig til at gemme forsendelseskvitteringer.
Når du fortryder et køb, refunderer Cozzies betalingen til din konto hurtigst muligt og senest 14 dage efter, Cozzies har modtaget meddelelsen om, at du ønsker at fortryde købet. Cozzies kan dog tilbageholde betalingen, indtil varen er modtaget retur, eller du har sendt dokumentation for, at varen er returneret.
Ved ikke afhentede pakker, ser vi os nødsaget til at fratrække 100 kr. fra det refunderede beløb. Dette er grundet leveringsomkostningerne.
Tilbagebetalingen sker til samme betalingsmiddel, som du anvendte til købet, medmindre andet er aftalt. Du pålægges under ingen omstændigheder noget gebyr som følge af tilbagebetalingen.
VIRKSOMHEDENS FORPLIGTELSER OG RETTIGHEDER
Køber modtager altid en ordrekvittering ved gennemførslen af køb. Ordrens informationer opbevares af Cozzies i 5 år. Det er ikke muligt at tilgå ordrekvitteringen via www.cozzes.dk. Ønskes et nyt eksemplar af ordrekvitteringen, bedes du i stedet sende en e-mail til info@cozzies.dk
FORBEHOLD
Cozzies kan ikke holdes ansvarlig i tilfælde af manglende opfyldelse af kontrakten på grund af en uforudsigelig begivenhed, som Cozzies ikke har kontrol over, f.eks. uroligheder, hel eller delvis strejke, især i transport og/eller kommunikationssektoren, brand, oversvømmelser eller lignende tilfælde.
Cozzies tager forbehold for små afvigelser i produktionen.
Cozzies tager endvidere forbehold for udsolgte varer samt tastefejl på hjemmesiden.
PERSONDATA
Cozzies behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med virksomhedens persondatapolitik.
KLAGEADGANG OG LOVVALG
Du er altid velkommen til at rette henvendelse til Cozzies, hvis du vil klage over et køb. Hvis vi ikke kan opnå enighed, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, hvis betingelserne for at klage er opfyldt. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.naevneneshus.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særligt relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr.
Aftalen mellem dig og Cozzies, herunder disse handelsbetingelser, er underlagt dansk ret, medmindre andet følger af ufravigelige regler om forbrugerbeskyttelse i det land, hvor du har bopæl.
KONTAKT OG KUNDESERVICE
Hvis du ønsker at kontakte Cozzies, kan du gøre det på:
Cozzies I/S
Wilkensvej 23 st.tv
2000 Frederiksberg
CVR. 43 53 47 69
E-mail: info@cozzies.dk
Tlf: (+45) 29 84 84 36
STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR
Venligst udfyld og send nedenstående standardfortrydelsesformular til info@cozzies.dk hvis du ønsker at fortryde dit køb:
Standardfortrydelsesformular
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
- Til [her indsættes den erhvervsdrivendes navn, fysiske adresse og i givet fald faxnummer og e-mail-adresse af den erhvervsdrivende selv]:
- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)_______________________________________________________________________
- Bestilt den (*)/modtaget den (*)________________________________________
- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)_________________________________
- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)_____________________________
- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)______________________________________________________________
- Dato_____________________________
(*) Det ikke relevante udstreges